niedziela, 1 grudnia 2013

Drugi dzień konferencji!


22 listopada 2013 roku o godzinie 9.00 drugi dzień konferencji otworzył prof. Adam Biela. Prezentacja dotyczyła odpowiedzialności społecznej.


Profesor zapoznał nas z systemem wartości Maxa Schelera. Poznaliśmy definicję biznesu, odpowiedzialności oraz kryteria, według których ustalamy hierarchie wartości. Profesor opowiedział nam historię Jana Przewoźnika, Matki Teressy z Kalkuty, Maksymiliana Kolbe oraz Stanisławy Raczkiewicz, która otworzyła Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym i Zakład Aktywności Zawodowej.

Następne wystąpienie na temat satysfakcji klienta przeprowadził Bernard Fruga - Ekscytacja, albo śmierć, czyli klient jako sędzia sprawiedliwy. 



Podczas wykładu zdaliśmy sobie sprawę z tego jak bardzo kluczowym aspektem jest satysfakcja klienta, którą warto podtrzymywać poczuciem ciągłej ekscytacji. Oznacza to, że klientowi należy zaoferować nie tylko minimalną podstawę, lecz również coś niezwykłego, zachwycającego, coś co sprawi, że go to zaskoczy, przez co z chęcią do nas wróci :) Poznaliśmy również model 9 bloków. 


Temat patriotyzmu został poruszony przez Tomasza Marszałła - Zmiana to proces,a nie wydarzenie.



Dowiedzieliśmy się, ze patriotyzm może odgrywać bardzo ważną rolę w tworzeniu wizerunku firmy. Bank PKO BP jest tego doskonałym przykładem. Poznaliśmy historię loga banku i jego przeobrażenia - niezwykle ważny proces! Większość z nas nie zdawała sobie sprawy z tego, jak trudną i ważną rzeczą jest tworzenie loga firmy. Tomasz Marszałł udowodnił, że patriotyzm idealnie komponuje się z celami i strategią banku - może on ułatwić sukces firmy :)
Na koniec pan Marszałł przygotował dla nas zabawę podczas której mogliśmy wygrać książki i filmy :) 


Po wykładzie przyszedł czas na przerwę kawową, podczas której można było skosztować naszych własnoręcznie robionych ciasteczek :)




Po przerwie Anna Korczak opowiedziała nam o profesjonalizmie - Profesjonalizm - o co tyle hałasu?



Elegancki ubiór i używanie trudnego słownictwa, nie zawsze świadczy o profesjonalizmie drugiej osoby. Często mogą to być tylko pozory. Należy posłuchać drugiej osoby i zastanowić się czy mówi konkretnie, a nie stwarza tylko pozory, bądź po prostu brak jej odpowiedniej wiedzy merytorycznej. Pani Ania podzieliła się z nami również wieloma wskazówkami, które pomogą nam w tworzeniu profesjonalnego wizerunku , np jak pisać maile do pracodawców.

Ewa Magier podjęła się przybliżenia nam zagadnienia dotyczącego środowiska - Środowisko - wpływ na kondycję i funkcjonowanie firmy.   




Pani Ewa zapoznała nas z różnymi środowiskami biznesu: naturalne, społeczne, rynkowe, pracy i wirtualne. Poznaliśmy jak ważne są komponenty środowiska pracy oraz co wpływa na budowanie zaangażowania pracowników. Na przykładzie firmy Autosfera mogliśmy zaobserwować rozwój miejsca pracy oraz sposoby wpływania na zaangażowanie pracowników.


Nadszedł czas na przerwę obiadową :)



Następnym gościem był Paweł Bogusław, który poruszył temat uczciwości - Winien i Ma.



Temat uczciwości jest bardzo ważny w każdej firmie. Dotyczy się to zarówno pracowników jak i pracodawcy. Na wykładzie dowiedzieliśmy się co możemy zrobić, aby nasi pracownicy byli dla nas uczciwi. A mianowicie dużo lepiej zadbać w rozwój i satysfakcję pracowników, niż w ich kontrolowanie co może wywołać tylko frustrację i ... chęć to nieuczciwości.


Prezes Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu Andrzej Szastok opowiedział nam o zaufaniu - Ufać czy nie ufać - oto jest pytanie.



O zaufaniu rozmawialiśmy nie tylko pod kątem firmy, ale również życia codziennego. Każdego dnia stajemy przed decyzją: ufać czy nie ufać? Powierzamy komuś swoje zdrowie, życie, tajemnice, czy rzeczy materialne. Dlatego tak niezwykle ważne jest byśmy robili to świadomie, a pan Andrzej nakreślił nam, jak do tego podejść.


Ostatnie wystąpienie tego dnia dotyczyło jakości - Jak klienci definiują pojęcie jakość? Piotra Tarachy.


Poznaliśmy bardzo ciekawą definicje jakości: : "Jakość mamy wówczas, kiedy klient, a nie produkt wraca" :)
Na podstawie produktów tworzonych przez firmę Intograf zobaczyliśmy jak trudny jest proces drukowania kartoników do leków, a w szczególności pomiar kolorów. Zrobiło to na nas spore wrażenie :)


I tak wspólnie zakończyliśmy drugi dzień konferencji :) 

 Więcej zdjęć znajdziecie na naszym Fan Page'u.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz